top of page

Policies

Refund Policy

You have the right to cancel your purchase within 30 days of receiving the product and you do not need to tell us why you changed your mind. If you change your mind and want to return an item, please contact us for instructions on how to proceed.

You are responsible for the return shipping. Once we have received the goods, we will refund the amount to the account you used when you placed the order. If all goods are returned, the full amount will be refunded, including any shipping that was charged when ordering. You are responsible for any deterioration in the value of the goods that is due to handling other than what is necessary to determine the nature, characteristics and functioning of the goods. If the goods have been tested beyond what is described above, they are considered used. This means that if you cancel the purchase, you will only receive part or none of the purchase amount back.

When you return a package, you are responsible for the package until we receive it. Therefore, you should make sure that the item is well packaged. Also save the receipt and any track and trace number.

Unclaimed packages at post offices. If you do not collect your package from your post office, for any reason, it will be sent back to us. Once we have received the package, we will contact you to ask if you would like it delivered again or if you would like to cancel your purchase. If you wish to have the package delivered again, there will be a shipping cost of 79 SEK, which must be paid before we can send the package back.

Shipping policy

Our ambition is to pack and ship your order the same working day you place your order if the order is placed before 12:00 - orders placed after 12:00 will be shipped the following working day. Orders placed on weekends and holidays will be processed the next working day. Most packages are delivered to your delivery address within 3-5 days. Shipping costs 99 SEK per package, for larger orders (over 10 packages) we try to reduce the shipping cost with our partner.

The packages are delivered by Postnord and any local partners. You can read more about the delivery and how to track your package in your delivery confirmation.

If any of the products in your order are not in stock, delivery may take longer. If your delivery is delayed, you have the right to cancel your order free of charge. In this case, please contact us at info@eazymec.se

Privacy Policy

Vi på EazyMec® värnar om din personliga integritet. Personuppgifter är information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Vi samlar in, behandlar och lagrar personlig information i enlighet med tillämpliga lagar, särskilt EU:s allmänna dataskyddsförordning (2016/679), och med vad som anges nedan.

Vi vill informera dig om varför vi lagrar vissa uppgifter om dig, på vilket sätt vi använder dem och vilka rättigheter du måste veta vilken information vi lagrar och hur den hanteras. Vi vill att du läser vår integritetspolicy noggrant, så att du förstår vad den betyder. Kontakta oss gärna om du har några frågor.

Personlig informationshanterare:
info@eazymec.se

Detta är de personuppgifter vi behandlar

Det är möjligt att vi någon gång kommer att hantera följande information om dig:

  • Namn

  • Personnummer

  • Adress

  • E-postadress

  • Telefonnummer

  • Kreditupplysningar

  • Användarnamn och lösenord

  • Varukorginnehåll

  • Favoriter

  • Anpassningar av webbplatsen, såsom nyligen visade produkter och språk- och valutainformation

  • IP-adress

  • Beställningsinformation, såsom leverans- och faktureringsadresser, orderkommentarer, leveransinformation, vilka produkter du köpt, hur du kom till vår webbplats och vilken betalningsmetod du använde vid köptillfället.

  • Teknisk information för supportändamål, såsom din webbläsare, webbläsarrubriker, besökta sidor och produkter och felmeddelanden.

  • Annan information som du lämnar via e-post eller liknande.

De huvudsakliga syftena med vilka vi behandlar dina personuppgifter är att utföra de beställningar du gör, hantera intresseanmälningar, hantera vår relation med dig som kund, hantera reklamationer samt leverera varor och tjänster relaterade till våra avtal med dig. Din information kan även komma att användas för utveckling av vår verksamhet och metoder, för analys av vår verksamhet och marknad, för statistik och för marknadsföring av våra varor och tjänster.

Så här lagrar vi dina personuppgifter

För att skydda dina personuppgifter anpassar vi vår säkerhetsmiljö till varje situation. Vi krypterar även all information som du skickar till oss via internet.

Vi lagrar inte dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för att de ska uppfylla sitt syfte och under den tid vi lagrar dem är vi skyldiga att göra det enligt lag och andra regler. Under den tiden kan vi använda dina uppgifter för att marknadsföra våra produkter och tjänster. Om du slutar vara kund hos oss kommer vi att lagra de personuppgifter vi behöver för marknadsföringsändamål i högst ett år, varefter informationen anonymiseras eller raderas. Om du meddelar oss att du inte längre vill ta emot nyhetsbrev eller liknande information från oss, kommer vi att radera din information från den delen av vårt system så snart vi kan. Våra medarbetare har endast tillgång till information som är absolut nödvändig för att de ska kunna utföra sitt arbete.

Normalt sett lagras och behandlas dina personuppgifter endast av oss på Play & Grow AB. I vissa fall kan vi dock behöva dela din personliga information med tredje part, såsom våra tillverkare, underleverantörer, IT-leverantörer, marknadsföringsleverantörer, betaltjänstleverantörer, transportörer och andra partners. Vi gör detta för att uppfylla våra åtaganden gentemot dig och ge dig bästa möjliga service. Vi kan också avslöja din personliga information till tredje part om vi är skyldiga att göra det enligt lag eller beslut av en relevant myndighet eller domstol. Vi undviker att överföra dina personuppgifter utanför EU/EES så långt det är möjligt. I vissa fall kan det dock vara nödvändigt för oss att göra det för att kunna utföra dina beställningar. I vissa fall kan vi också använda IT-leverantörer och andra leverantörer utanför EU/EES.

Cookies

Du har vissa rättigheter relaterade till din personliga information

Rätt till tillträde

Du har rätt att få veta vilken information om dig vi behandlar och lagrar samt att få tillgång till dessa personuppgifter kostnadsfritt en gång per år. Du har rätt att överföra sådan information till en annan personuppgiftshanterare (dataportabilitet).

Rätten att bli bortglömd

I vissa fall har du rätt att få dina personuppgifter raderade. Ett exempel kan vara om du anser att vi inte längre behöver informationen för att tjäna dig som kund eller att dina personuppgifter har hanterats olagligt. Det finns dock viss information som vi enligt lag är skyldiga att behålla. Du kan kontakta oss för att få dina personuppgifter raderade.

Rätt att begränsa behandlingen

I vissa fall har du rätt att kräva att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter. Om du till exempel tycker att informationen är felaktig kan du begära att den rättas. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter inte används för direktmarknadsföring. När vi inte längre är skyldiga enligt lag att behålla dina personuppgifter kan du även kräva att vi begränsar den information vi hanterar.

Rätt att invända

Du har rätt att invända mot att dina personuppgifter används för vissa ändamål. Om du väljer att göra det måste du vara tydlig med vilka syften du inte samtycker till att din personliga information används för.

Rätt att framföra klagomål

Om du har synpunkter på vår hantering av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss. Du har också rätt att lämna in ett klagomål till en tillsynsmyndighet i det land där du bor eller arbetar.

Din identitet

Vi måste bekräfta din identitet innan vi kan hjälpa dig med någon av ovanstående processer.

Personlig informationshanterare:
info@eazymec.se

Terms of Use

You have the right to complain about defects in the products you have purchased from us. Report the problem as soon as possible after you discover it, and no later than three years from the date you received the product. Complaints can be made by email to info@eazymec.se and must include an explanation of the complaint and supporting images. It is important that you describe the defect in the product accurately when making a complaint. If after our investigation we cannot find any defects or believe that they are due to misuse of the product, we will not be able to accept your complaint.

Please provide your order number or invoice number for the fastest possible service.

After initial investigation, we may require you to send us the faulty product, when we receive your faulty product we will examine it with your description of the fault in mind. If we accept your complaint, we will deliver a new part or product. Alternatively, we will refund you all or part of the cost of the product. We will also cover any costs for shipping or other costs related to the complaint, provided that you can show us receipts. We will only reimburse costs incurred that we consider to be reasonable.

bottom of page