Policy
Återbetalningspolicy
Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter att du mottagit produkten, och du behöver inte berätta varför du ändrade dig. Om du ångrar ditt köp och vill returnera en vara, skicka varan till adressen nedan. Vi rekommenderar användandet av Postnord eller DHL då de levererar paket under våra öppettider. Kom ihåg att inkludera ordernumret.
Mellansvenska Logistiktransporter AB
Typsnittgatan 11, 754 54 Uppsala
Du ansvarar för returfrakten. När vi har mottagit varan kommer vi att återbetala beloppet till det konto du använde när du gjorde beställningen. Om alla varor returneras återbetalas hela beloppet, inklusive eventuell frakt som debiterades vid beställningen. Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Om varan har testats utöver vad som beskrivs ovan betraktas den som använd. Det innebär att du vid ånger av köpet endast får en del eller inget av köpbeloppet tillbaka.
När du returnerar ett paket har du själv ansvaret för paketet tills vi mottar det. Därför bör du se till att varan är väl förpackad. Spara även kvittot och eventuellt track and trace-nummer.
Outlösta paket hos postombud. Om du inte hämtar ut ditt paket hos ditt postombud, oavsett anledning, skickas det tillbaka till oss. När vi tagit emot paketet kommer vi att kontakta dig för att höra om du vill få det levererat igen eller om du vill ångra köpet. Önskar du få paketet levererat igen kommer det att vara förenat med en fraktkostnad på 79 SEK, som måste betalas innan vi kan skicka tillbaka paketet.
Fraktpolicy
Vår ambition är att packa och skicka beställningen samma arbetsdag som du lägger din beställning om beställningen görs före kl. 12.00 – beställningar som görs efter kl. 12.00 skickas följande arbetsdag. Beställningar som görs på helger och helgdagar kommer att hanteras näst kommande arbetsdag. De flesta paket levereras till din leveransadress inom 3-5 dagar. Frakten kostar 99kr per paket, för större ordrar (över 10 paket) försöker vi minska fraktkostnaden med vår partner.
Paketen levereras av Postnord och eventuella lokala partners. Du kan läsa mer om leveransen och hur du spårar ditt paket i din leveransbekräftelse.
Om någon av produkterna i din beställning inte finns i lager kan leveransen ta längre tid. Om din leverans är försenad har du rätt att annullera din beställning utan kostnad. Kontakta oss i så fall på info@eazymec.se
Integritetspolicy
Vi på EAZYMEC® värnar om din personliga integritet. Personuppgifter är information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Vi samlar in, behandlar och lagrar personlig information i enlighet med tillämpliga lagar, särskilt EU:s allmänna dataskyddsförordning (2016/679), och med vad som anges nedan.
Vi vill informera dig om varför vi lagrar vissa uppgifter om dig, på vilket sätt vi använder dem och vilka rättigheter du måste veta vilken information vi lagrar och hur den hanteras. Vi vill att du läser vår integritetspolicy noggrant, så att du förstår vad den betyder. Kontakta oss gärna om du har några frågor.
Personlig informationshanterare:
info@eazymec.se
Detta är de personuppgifter vi behandlar
Det är möjligt att vi någon gång kommer att hantera följande information om dig:
-
Namn
-
Personnummer
-
Adress
-
E-postadress
-
Telefonnummer
-
Kreditupplysningar
-
Användarnamn och lösenord
-
Varukorginnehåll
-
Favoriter
-
Anpassningar av webbplatsen, såsom nyligen visade produkter och språk- och valutainformation
-
IP-adress
-
Beställningsinformation, såsom leverans- och faktureringsadresser, orderkommentarer, leveransinformation, vilka produkter du köpt, hur du kom till vår webbplats och vilken betalningsmetod du använde vid köptillfället.
-
Teknisk information för supportändamål, såsom din webbläsare, webbläsarrubriker, besökta sidor och produkter och felmeddelanden.
-
Annan information som du lämnar via e-post eller liknande.
De huvudsakliga syftena med vilka vi behandlar dina personuppgifter är att utföra de beställningar du gör, hantera intresseanmälningar, hantera vår relation med dig som kund, hantera reklamationer samt leverera varor och tjänster relaterade till våra avtal med dig. Din information kan även komma att användas för utveckling av vår verksamhet och metoder, för analys av vår verksamhet och marknad, för statistik och för marknadsföring av våra varor och tjänster.
Så här lagrar vi dina personuppgifter
För att skydda dina personuppgifter anpassar vi vår säkerhetsmiljö till varje situation. Vi krypterar även all information som du skickar till oss via internet.
Vi lagrar inte dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för att de ska uppfylla sitt syfte och under den tid vi lagrar dem är vi skyldiga att göra det enligt lag och andra regler. Under den tiden kan vi använda dina uppgifter för att marknadsföra våra produkter och tjänster. Om du slutar vara kund hos oss kommer vi att lagra de personuppgifter vi behöver för marknadsföringsändamål i högst ett år, varefter informationen anonymiseras eller raderas. Om du meddelar oss att du inte längre vill ta emot nyhetsbrev eller liknande information från oss, kommer vi att radera din information från den delen av vårt system så snart vi kan. Våra medarbetare har endast tillgång till information som är absolut nödvändig för att de ska kunna utföra sitt arbete.
Normalt sett lagras och behandlas dina personuppgifter endast av oss på Play & Grow AB. I vissa fall kan vi dock behöva dela din personliga information med tredje part, såsom våra tillverkare, underleverantörer, IT-leverantörer, marknadsföringsleverantörer, betaltjänstleverantörer, transportörer och andra partners. Vi gör detta för att uppfylla våra åtaganden gentemot dig och ge dig bästa möjliga service. Vi kan också avslöja din personliga information till tredje part om vi är skyldiga att göra det enligt lag eller beslut av en relevant myndighet eller domstol. Vi undviker att överföra dina personuppgifter utanför EU/EES så långt det är möjligt. I vissa fall kan det dock vara nödvändigt för oss att göra det för att kunna utföra dina beställningar. I vissa fall kan vi också använda IT-leverantörer och andra leverantörer utanför EU/EES.
Cookies
Du har vissa rättigheter relaterade till din personliga information
Rätt till tillträde
Du har rätt att få veta vilken information om dig vi behandlar och lagrar samt att få tillgång till dessa personuppgifter kostnadsfritt en gång per år. Du har rätt att överföra sådan information till en annan personuppgiftshanterare (dataportabilitet).
Rätten att bli bortglömd
I vissa fall har du rätt att få dina personuppgifter raderade. Ett exempel kan vara om du anser att vi inte längre behöver informationen för att tjäna dig som kund eller att dina personuppgifter har hanterats olagligt. Det finns dock viss information som vi enligt lag är skyldiga att behålla. Du kan kontakta oss för att få dina personuppgifter raderade.
Rätt att begränsa behandlingen
I vissa fall har du rätt att kräva att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter. Om du till exempel tycker att informationen är felaktig kan du begära att den rättas. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter inte används för direktmarknadsföring. När vi inte längre är skyldiga enligt lag att behålla dina personuppgifter kan du även kräva att vi begränsar den information vi hanterar.
Rätt att invända
Du har rätt att invända mot att dina personuppgifter används för vissa ändamål. Om du väljer att göra det måste du vara tydlig med vilka syften du inte samtycker till att din personliga information används för.
Rätt att framföra klagomål
Om du har synpunkter på vår hantering av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss. Du har också rätt att lämna in ett klagomål till en tillsynsmyndighet i det land där du bor eller arbetar.
Din identitet
Vi måste bekräfta din identitet innan vi kan hjälpa dig med någon av ovanstående processer.
Personlig informationshanterare:
info@eazymec.se
Användarvillkor
Du har rätt att klaga på fel i de produkter du köpt av oss. Rapportera problemet så snart du kan efter att du upptäckt det, och inte mer än tre år från det att du fick produkten. Klagomål kan göras via e-post till info@eazymec.se och skall innehålla en förklaring till klagomålet och stödjande bilder. Det är viktigt att du beskriver felet på produkten noggrant när du reklamerar. Om vi efter vår undersökning inte kan hitta några fel eller tror att de beror på att produkten har missbrukats, kommer vi inte att kunna godkänna ditt klagomål.
Vänligen ange ditt ordernummer eller fakturanummer för snabbast möjliga service.
Efter första undersökning kan vi kräva att du skickar den felaktiga produkten till oss, när vi tar emot din felaktiga produkt kommer vi att undersöka den med din beskrivning av felet i åtanke. Om vi accepterar ditt klagomål kommer vi att leverera en ny del eller produkt. Alternativt återbetalar vi dig hela eller delar av kostnaden för produkten. Vi täcker även eventuella kostnader för frakt eller annan kostnad relaterat till reklamationen, förutsatt att du kan visa oss kvitton. Vi ersätter endast uppkomna kostnader som vi anser vara rimliga.